Tieto söker serviceinriktad person med intresse för IT!
Är du en person som motiveras av att hjälpa andra människor? I den här rollen erbjuder du hög och effektiv service och hjälper dina kunder inom offentliga myndigheter, kommuner och landsting med deras större IT-tekniska lösningar.
TietoEvrys servicedesk behöver växa med ytterligare medarbetare! Här får du möjligheten att jobba tillsammans med en ledare som besitter många års erfarenhet i branschen och ett stort fokus på att bygga ett team och utveckla personal!
Information om tjänsten
Som servicedeskspecialist kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar och applikationer.
Som servicedeskspecialist kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar och applikationer.
Totalt omfattar servicedesken 60 st medarbetare och är en stor enhet med anknytning till leverans i både Stockholm och Skellefteå. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden utefter en given prioriterad ordning. Du rapporterar till närmsta chef och där uppföljningar sker både på fysiskt på plats samt digitalt.
Arbetstiden är vardagar mellan 8-17 där schemalagd flex mellan 7-18 kan förekomma.
Arbetsuppgifter
I rollen tar du emot inkommande samtal från både privata och kunder inom offentliga myndigheter, kommuner samt landsting där vår kund hanterar deras större IT-tekniska lösningar. Du tillhandahåller proaktiv och lösningsorienterad support samt jobbar tillsammans i ditt team för att effektivt lösa ärenden. Vanligt förekommande samtal är till exempel:
-
Felsökning av nätverksutrustning
-
Kontohantering
-
Lättare tekniska frågor.
Vi söker dig som
har tidigare erfarenhet inom kundtjänst eller servicedesk, där kundkontakt är något du jobbat med förut. Du har ett intresse för IT och en god teknisk förståelse. Vidare är du duktig på att kommunicera och trivs bra i en roll som innefattar kundservice. Du talar och skriver obehindrat i det svenska språket samt är bekväm att kommunicera på engelska. Vi ser det som meriterande om du tidigare har erfarenhet av IT-support, Active Directory och/eller O365.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Arbetsplatsen förespråkar frihet under ansvar vilket kräver att du är självgående och kan ta egna initiativ såväl som du har en förmåga att samarbeta i grupp. Vidare krävs det att du kan arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad.
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Östersund
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark
OMFATTNING: Heltid
STAD: Östersund
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark
Du söker till tjänsten genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på ”Mina sidor” efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta mig på stina.vidmark@pn.se
#Tieto #Servicedesk #IT #Support #Kundservice