Customer Service Specialist med fokus på digitalisering till Fuchs
Vill du kombinera kundresan med digital utveckling i en nordisk organisation som har ambitionen att ligga i framkant?
Hos FUCHS får du vara med och forma framtidens kundservice – med fokus på automatisering, samarbete och kundupplevelse där din insats gör skillnad för både kunder och kollegor.
Tjänsten är placerad på Fuchs kontor vid Södra Station i Stockholm, där du blir en del av ett engagerat team inom Customer Service. Gruppen består av 23 medarbetare i Norden, med majoriteten i Stockholm och övriga i Oslo och Helsingfors. Fuchs är mitt i resan mot ökad automatisering och här får du möjlighet att bli en central del i digitaliseringen.
Rollen är en rekrytering där PN ansvarar för processen – för frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Erbjudande
Hos oss får du:
- En utvecklande roll med kombination av kundkontakt, administration och automation.
- Möjlighet att påverka och förbättra arbetsflöden genom digitalisering och innovation
- En inkluderande kultur där samarbete och trivsel står i centrum
Arbetsuppgifter
Som Customer Service Specialist arbetar du brett med både kundkontakt och utveckling av processer. Rollen innebär också ansvar för att implementera och övervaka automationslösningar i verksamheten, samt bidra till fortsatt standardisering av arbetsflöden.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Implementera automationslösningar i Customer Service Nordic.
- Övervaka IT-gränssnitt mellan säljsystem och RPA.
- Ansvar för den nordiska Webbshopen
- Onboarda webbkunder och hantera leverantörsportaler.
- Uppdatera kunddata och stötta i fakturahantering.
- Delta i relevanta projekt och affärsnätverk.
För att trivas hos oss och kunna utvecklas inom rollen söker vi dig som har:
- Erfarenhet av kundservice, orderadministration eller annat administrativt arbete med kundkontakt.
- Erfarenhet av digitalisering, RPA eller kundintegrering
- God systemvana och erfarenhet av ERP-system, gärna SAP (SAP BW, SAP C4C).
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – förståelse för andra nordiska språk är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.
- Förmåga att arbeta självständigt, ta ansvar och driva ditt arbete i mål.
Vi söker dig som trivs i en varierad roll där du får kombinera struktur med service. Du har ett naturligt driv och en vilja att förstå kundens behov, samtidigt som du uppskattar ordning och tydlighet i ditt arbete. Som person är du nyfiken, samarbetsvillig och bidrar till en positiv stämning i teamet. Här värdesätter vi personer som tar initiativ, kommunicerar öppet och gärna delar idéer för att tillsammans utveckla arbetssätt och processer.
- Om tjänsten Placering: Stockholm
- Typ av anställning:
- Omfattning: Heltid, kontorstider (37,5 h/vecka), hybridarbete med 3 dagar på kontoret
- Start: Enligt överenskommelse, gärna januari
- Förmåner: Arbetstidsförkortning, Subventionerad lunchförmån, Friskvårdsbidrag, Privat sjukvårdsförsäkring, Föräldraledighetsersättning
FUCHS är en global koncern med rötter i Tyskland som har utvecklat, tillverkat och sålt smörjmedel och relaterade specialprodukter i över 90 år. Vårt nordiska huvudkontor ligger på Södermalm i Stockholm och vår nordiska produktionsanläggning ligger sedan 2020 i Västerhaninge.
Vi strävar vi efter att göra skillnad både socialt och miljömässigt. Vi värdesätter förtroende, respekt, integritet, pålitlighet och hållbarhet.
Se vår film där nordiska kollegor berättar varför de trivs hos FUCHS: https://youtu.be/l5TFtViHmws
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Filippa Furugren på Professionals Nord. Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående.
Varmt välkommen med din ansökan!