Supportchef till StrongPoint Sverige

Supportchef till StrongPoint Sverige

Är du en trygg ledare med förmåga att skapa struktur, driva förbättringsarbete och utveckla starka team? Vill du vara med och påverka framtidens butiksteknologi? Då har du chansen att ta nästa steg i karriären som Supportchef hos StrongPoint Sverige.

Professionals Nord söker i samarbete med StrongPoint en Supportchef till företagets svenska verksamhet. I rollen får du ett helhetsansvar för att leda och utveckla supportfunktionen och säkerställa att kunderna får en supportupplevelse av absolut högsta kvalitet. Du arbetar nära kunder, kollegor och StrongPoints nordiska organisation och blir en central del i att forma framtida arbetssätt och driva utvecklingen framåt.

 

Information om företaget & tjänsten
 

StrongPoint är en marknadsledande aktör inom innovativa butiksteknologiska lösningar och erbjuder integrerade system som effektiviserar både fysisk handel och e-handelslogistik. Företaget finns i Norge, Sverige, Baltikum, Storbritannien, Irland och Spanien och har över 500 medarbetare globalt.

Som Supportchef rapporterar du till Aftermarket & Support Director Nordic och får en nyckelroll i en organisation som präglas av innovation och högt kundfokus.

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och att du anställs direkt av StrongPoint. Önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till jesper.wingqvist@pn.se.

 

Du erbjuds

  • En nyckelroll i ett marknadsledande och internationellt bolag
  • Möjlighet att påverka, utveckla och modernisera supportverksamheten
  • Ett sammansvetsat team och korta beslutsvägar
  • En arbetsplats som satsar på innovation, förbättring och framtidens butiksteknologi

 

Arbetsuppgifter
 

Som Supportchef ansvarar du för att leda teamet, utveckla arbetssätt och säkerställa hög kvalitet i all kundsupport. Rollen är både operativ och strategisk och innebär nära dialog med både kunder och interna intressenter.

Du kommer bland annat att:

  • Leda, coacha och utveckla supportteamet i Sverige
  • Driva kontinuerlig förbättring och implementera nya arbetsprocesser
  • Samarbeta med den norska supportorganisationen för gemensamma rutiner och serviceleverans
  • Utveckla strategier för optimerade arbetsflöden och förbättrad supportkvalitet
  • Säkerställa uppdaterad teknisk dokumentation
  • Följa upp KPI:er och rapportera resultat till ledningen

 

Vi söker dig som har

  • Flera års erfarenhet av ledarskap, gärna inom support- eller kundserviceorganisationer
  • Tekniskt intresse och erfarenhet av supportrelaterade IT- och systemsammanhang
  • Erfarenhet av förbättringsarbete och förändringsledning
  • Tidigare arbete i CRM-system eller kundhanteringsverktyg
  • God förmåga att kommunicera och samarbeta med andra
  • Erfarenhet från retailsektorn är starkt meriterande

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen. Du är lösningsorienterad, serviceinriktad och trygg i ditt ledarskap. Du har lätt för att skapa engagemang i teamet och trivs i en roll där du driver förändring, prioriterar effektivt och håller en hög kvalitet – även när tempot är högt.

 

START: Enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid

PLATS: Grums, Sverige

URVAL: Sker löpande

KONTAKT: jesper.wingqvist@pn.se

  • Omfattning: Heltid
  • Urval: Sker löpande
Ansök

Om StrongPoint

StrongPoint är ett företag inom butiksteknologi som tillhandahåller lösningar och tjänster för att göra butiker smartare, shoppingupplevelsen bättre och e-handel med mat effektivare. Vi är verksamma i mer än 25 länder på fyra kontinenter. I över 35 år har vi lyssnat på dagligvaruhandlare, förstått deras problem och utvecklat innovativa tekniska lösningar för att hjälpa dem att bli mer produktiva, minska kostnaderna och skapa effektivitetsvinster. Bolaget har huvudkontor i Norge, mer än 500 anställda och är noterade på Oslobörsen under STRONG

Läs mer om StrongPoint

Om Professionals Nord

Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – Att skapa och bibehålla arbetstillfällen!

Kontaktperson

Jesper Wingqvist

Partner

0708890906

jesper.wingqvist@pn.se